Csatolt dokumentumok
Aljas Hetes (Drei Hasen, pörgős gyorsasági megfigyelős parti kártyajáték, 8-99 év)
Korcsoport | 8-99 év |
Azt hiszed tudsz 7-ig számolni? Hát nagyon tévedsz! Szivatós, számolós, röhögős, fergeteges partijáték Jacques Zeimettől, a Csótánysaláta szerzőjétől. A nevetés és az élmény garantált! |
|
Elérhetőség: | Raktáron |
Cikkszám: | DH60888-0016 |
Gyártó: | Drei Hasen |
Átlagos értékelés: |
![]() |
Leírás és Paraméterek
Történet:
7 gengszter a törzskocsmájuk hátsó szobájában ül és a szajréért játszik. Eközben számolnak, hümmögnek, telefonálnak, pisztolyukkal zsonglőrködnek, vagy elnémulnak. Aki gyors, átlátja a helyzetet, a megfelelő pillanatban szól, vagy jókor némul el, azé a dicsőség!
A játék előkészítése
Minden kártyát lefelé fordítva összekeverünk, és egyenlő arányban szétosztunk a játékosok között. A maradékot visszatesszük a dobozba. A játékosok a saját paklijukat lefordítva a kezükbe veszik. A legfiatalabb játékos kezd. A játék óramutató járásának megfelelő irányban halad.
Játék menete: az első játékos felcsap az asztal közepére egy kártyát és ezzel elkezdi a számolást (a kártyától függően kimondja az 1-est, vagy hümmög, vagy néma marad és csak gondol az 1-re, vagy kettő gengszteres kártya esetén 1-2-tőt mond.) Ezután a következő játékos is felcsapja a kártyáját és folytatja a számolást a szabálynak megfelelően. Aki rossz számot mond, rosszkor szólal meg, annak magához kell vennie az összes addig lerakott lapot középről, majd újra indul a számolás elölről, az egyes számtól.
Figyelem!
A gengszterek telefonos és pisztolyos kártyái is beleszámítanak a számolásba! Ez azt jelenti, hogy eggyel felfelé, illetve lefelé mindig továbbszámolunk.
Példa:
Az A játékos letesz egy gengszterkártyát, azt mondja: 1
A B letesz egy telefonos telefonáló gengszterkártyát és hümmög egyet (2) (de a kettőre gondol)
A C játékos letesz egy gengszterkártyát, azt mondja: 3
A D játékos letesz egy pisztolyos kártyát és csendben marad , : (4) (de a négyre gondol)
Az A játékos letesz egy dupla gengszterkártyát, és azt mondja: (5,6)
A B játékos kimarad !
A C játékos letesz egy gengszterkártyát, azt mondja: 7
A D játékos letesz egy telefonos telefonáló gengszterkártyát és hümmög egyet (6) (de a hatra gondol)
Az A játékos letesz egy dupla-telefonos kártyát, és kétszer hümmög : (5-4)
A B játékos kimarad ,
A C játékos letesz egy gengszterkártyát, és azt mondja: 3
és így tovább, amíg valaki el nem hibázik egyet...
Vigyázat!
Aki hibázik, vagy több mint 3 másodpercig töpreng, annak az összes, addig az asztalra letett lapot fel kell vennie, és a paklija alá kell helyeznie. Az a játékos kezdi a következő kört, aki utoljára hibázott.
Hibák:
rossz szám, rossz hang, rossz szó, túl hosszas töprengés, kártya letétele a passzolás helyett
Ha valamelyik játékos kételkedik a kimondott szám helyességében, akkor az asztalon lévő paklit át kell számolni.
- Amennyiben a szám tényleg hibás volt, a hibázó játékosnak fel kell vennie a paklit és az új kört megkezdenie.
- Amennyiben a szám helyes volt, a kételkedő játékosnak kell felvennie a paklit. Ebben az esetben ő kezdi az új kört.
(Ha több játékos is kételkedett, akkor a paklit egyenlően el kell osztani a kételkedők között. Aki az utolsó lapot kapja, az lesz az új kezdőjátékos.)
„Piszkos” kiegészítő szabályok:
Az első köröket érdemes mindig ugyanazokkal a hangokkal:”hmmmrrr” játszani! Amikor a szabályok már rögzültek, akkor jöhetnek a „piszkos” szabályok:
Minden kör első játékosa, akinek egy telefonos, vagy egy dupla-telefonos kártyája van, kitalálhat egy új hangot, vagy egy új szót, ami mindig csak a következő körig érvényes.
Még piszkosabb: Ha a kezdő játékos az első letett kártyájánál hibázik, minden játékostársától kap egy büntetőkártyát.
Jó rekeszizom edzést kívánunk a nyelvbotlásokhoz!
Márka | Drei Hasen |
Kinek ajánljuk? | fiúknak és lányoknak |
Vélemények












